Често в средите на Инстаграм маркетинга се дискутира въпросът около хаштаговете и дали те трябва да се поставят в заглавието или в първия коментар на поста. Смята се, че хаштаговете в заглавието потенциално затрупват посланието, а тези в коментарите му придават по-изчистен вид, но за сметка на рийча.
Но дали това е вярно – хаштаговете, поставени в първия коментар под публикацията, намаляват ли рийча? Отговор на въпроса се опитва да даде изследване, направено наскоро на базата на около 650 000 поста от 6784 профили на брандове в Инстаграм. Профилите на избраните брандове варират от големи до такива от малкия и средния бизнес. На първо място проучването показва, че по-голямата част от брандовете предпочитат да поставят хаштаговете в заглавията на постовете си в Инстаграм.
Като се има предвид, че по-малко от 10% всъщност поставят хаштаговете си в първия коментар на поста си, базата за сравнение е доста малка и е трудно да се предосвавят точни данни, когато мнозинството не използва тази опция.
Използвайки по-малката група, екипът, направил проучването, анализирал как потребителите, които слагат хаштаговете в първия коментар, получават относителен енгейджмънт, особено във връзка с рийча на поста.
Оказва се, че постовете с хаштагове в заглавията били с по-добър рийч. Това показват анализираните публикации в почти всяка категория брандове. Въпреки това разликата е в голяма степен незначителна – за профили с по-малко от 5000 последователи средния рийч за пост е само 3,5%, докато за тези с над 5000 последователи разликата е едва 1,23%. Все пак по-ниският процент означава по-малко достигнати последователи. От получените данни може да се заключи, че ползите от слагането на хаштаговете в първия коментар на поста не си струват.
Освен това, екипът от анализатори установява, че повечето брандове или използват 7 тага за пост, или над 25, което е значителна разлика.
По-ранни проучвания показват, че употребата на между 9 и 11 хаштага за пост, водят до оптималма ангажираност, докато според проучване от миналия октомври най-добре било изобщо да не се използват хаштагове.
Разбира се всичко зависи от уникалната аудитория и от специфичните тагове, които се използват, но според данните повечето брандове използват от 7 нагоре.
Хубаво е да се има предвид, че Инстаграм позволява до 30 хаштага на пост.
Експертът по Инстаграм маркетинг Сю Б. Цимерман препоръчва хаштаговете да се слагат предимно в коментарите. Според него заглавията трябва да са изчистени, като таговете се слагат в коментарите. Хаштаговете обаче трябва да се добавят веднага в първия коментар, за да не потънат в потока.
От своя страна експертът по социални медии Луис Мейерс е категорична, че хаштаговете трябва да са в самия пост. Тя е убедена, че ако се изчака дори секунда, за да се постнат популярни хаштагове в коментар, те ще се обезсмислят, тъй като ще потънат в потока от хаштагове.
Експеримент тества хипотезата дали хаштаговете в оригиналния пост ще водят до по-голям рийч, отколкото тези в коментарите. Постовете били насрочени за период от 30 дни и използвали 30 хаштага за всеки един от тях. Те били идентични в поста или коментарите, но различни за акаунтите, за да съответстват на дадения профил и съдържание. За хипотезата анализаторите прогнозирали, че постове с хаштагове в оригиналния пост ще имат по-висок рийч. Прогнозата се оказала на 100% правилна.
С рийч с 29.41% по-висок, когато хаштаговете се слагат в поста, няма причина да се опитвате да ги добавите в коментарите, особено след като постът вече е публикуван. Това е особено безсмислено, ако изчакате повече от няколко минути, за да го направите, отбелязват експертите.
Коментарите белязали драстичен ръст, когато хаштаговете били сложени в коментар. Защо обаче това е така, изследователите не знаят. Те смятат, че това може да е просто съвпадение.
Винаги е имало защитници на хаштаговете в заглавията или хаштагове в първия коментар, за да увеличите последователите си, енгейджмънта и рийча си. Без ясен отговор как алгоритъмът на Инстаграм работи в този случай, всеки стига до свои заключения, но не и до консенсус.
А вие ползвате ли хаштагове и къде предпочитате да ги слагате?