Давате достатъчно пари за реклама, но все пак не се получава? Пробвали сте всички маркетингови трикове, за които пишат в дебелите учебници, но продажбите все още не се повишават.
Вероятно е време да ви запознаем с поколението Z - новата таргет аудитория, за която традиционните маркетинг инструменти просто не работят.
Не сте чували за поколението Z?
Страшно няма, казваме веднага. В Generation Z влизат всички, които сега са на възраст между 15 и 25 години. Специфичното е, че това е първото поколение, използвало интернет през целия си живот. С други думи, те сърфират скоростно, прекарват минимум по два часа на ден в социалните мрежи, а онлайн платформите са им вродени.
Досещате ли се вече какво означава това?
Да, онлайн реклама трябва да е!
Този аргумент е защитен успешно с факти – 85% от Gen Z използва YouТube, а профил в Instagram имат цели 72%. Рекламата по радиото няма да я чуят, тази по телевизията няма да я видят (а вестника изобщо няма да го споменаваме). Освен, че не гледат телевизия и не слушат радио, огромното количество информация, на която са изложени ежедневно, ги е научила да филтрират само това, което е важно за тях, а останалото изобщо не възприемат.
С други думи, ако искате рекламата ви да работи, ще трябва да следвате трендовете.
Инфлуенсъри? Това сте го чували някъде.
Разбира се, че сте го чували, но не някъде, а навсякъде. Помните ли Spice Girls? Всички се опитваха да се обличат, да говорят и да се държат като тях! Е, инфлуенсърите са Spice Girls на поколението Z. Те имат огромен брой последователи, над които имат толкова голямо влияние, че за 6 от 10 тийнейджъри препоръката на инфлуенсър е ключова при вземане на решение за покупка. И защото 2 и 2 прави 4, брандовете и маркетолозите стигнаха до най-брилянтната маркетинг идея на десетилетието – инфлуенсър маркетингът.
Добре, но подходящо ли е за всеки бранд да се рекламира чрез инфлуенсъри?
Всеки, който таргетира Generation Z, трябва да инвестира в реклама с инфлуенсъри. Споделяме малко статистика: 70% от тийнейджърите имат повече доверие на инфлуенсърите за препоръка, отколкото на звездите, а пък за 86% от жените в социалните мрежи са решаващи при избор на продукт. И от това ви става ясно защо 67% от маркетолозите рекламират с инфлуенсъри, нали? Всички тези цифри се обясняват лесно с факта, че поколението Z и инфлуенсърите изграждат между себе си връзка, която може да се определи като приятелска. А кой не се доверява на приятелите си?
Искате и вие да намерите вашия инфлуенсър?
Ние можем да ви помогнем, само ни пишете!