Блог Предимства на инфлуенс маркетинга по време на извънредно положение

Предимства на инфлуенс маркетинга по време на извънредно положение

Ситуацията, в която се оказахме през последните седмици, свари неподготвен целия свят. Всеобщата паника и страх доведоха до хаос във всички сегменти на бизнеса и станаха повод за трескаво пренасочване на бюджети, стопиране на рекламни кампании и парализа на мащабни маркетинг стратегии, в очакване на последващо развитие на извънредното положение.

За никого не е тайна, че мерките, предпазващи от разпространение на заразата, ще бъдат последвани от тежка финансова криза и ще доведат отделни отрасли до ръба на фалита. Затова е от ключово значение да се действа активно в насока запазване и развитие на бизнеса, доколкото това е възможно.

И тук няма как да не цитираме една от най-известните сентенции на Дейвид Огилви – „Да спреш да рекламираш, за да спестиш пари, е същото като да спреш часовника, за да пестиш време“. Но е факт, че в момента конвенционалните методи за реклама могат да бъдат рискови, поради непредвидимостта на настоящата ситуация. Инфлуенс маркетингът обаче изпъква в този момент като едно разумно и подходящо решение по няколко причини:

ЦЕНА

Докато в САЩ инфлуенс маркетингът е индустрия за милиони долари, то в България това все още е един от най-изгодните методи за реклама. Срещу съвсем ограничен бюджет можете да позиционирате бизнеса си в профилите на много известни лица в социалните мрежи.

ВИДИМОСТ

Чрез избор на достатъчно големи профили за кампанията си, можете да достигнете до изключително широка аудитория. Това важи с още по-голяма сила в момента, когато хората са по домовете си и потреблението на интернет и социални мрежи бележи невиждан ръст. Не без значение е и това, че вашето позициониране остава видимо за неограничен период от време в профилите на инфлуенсърите, за разлика от спотовете в телевизия, радио, печатни издания или банер рекламата.

ПРЕЦИЗНО ТАРГЕТИРАНЕ

Благодарение на много нишови профили на инфлуенсъри в социалните мрежи, тясното таргетиране на кампаниите е лесно и напълно възможно. По този начин можете да достигнете до точната целева група на бизнеса ви, без да влагате излишни средства. Не е за пренебрегване и фактът, че като цяло потребителите на социални мрежи са предимно хора в активна възраст и с покупателни възможности.

РАЗНООБРАЗИЕ ОТ ФОРМАТИ

Инфлуенс маркетингът винаги е предлагал много възможности за позициониране на рекламодателя - постове чрез снимки и сторита в Instagram и Facebook, видео в YouTube и IGTV, статии в лични блогове, лайф стриймове и др. Всеки бизнес може да избере най-подходящите за него или да направи комбинация от няколко формата и социални мрежи за оптимално позициониране.

ИНДИВИДУАЛНОСТ

При работата с инфлуенсъри голям плюс е и възможността всеки да пречупи представянето на вашия продукт или услуга през своята призма и по най-подходящия начин за аудиторията си. Последователите на инфлуенсърите са хора, които ги харесват именно заради тяхната личност и съдържание и именно заради това индивидуалният подход на всеки инфлуенсър към рекламното ви послание може да донесе само позитиви на кампанията.

РЕАЛНА ИНТЕРАКЦИЯ С АУДИТОРИЯТА

Нещо, което не може да предложи почти нито един друг формат реклама е именно личният контакт между инфлуенсъра и неговата аудитория, превръщайки го в посланик на бранда ви пред последователите си. Инфлуенсърът може да разкаже повече на потребителите, да отговори на техните въпроси и да им сподели личния си опит. Именно затова е важно да предоставите на инфлуенсърите необходимата информация за продуктите и услугите си и да им дадете възможност да ги тестват.

ПРОСЛЕДИМОСТ НА РЕЗУЛТАТИТЕ

След всяка кампания вие получавате подробен отчет за рийча ѝ, броя коментари, харесвания и споделяния на постовете на вашия бранд. Така вие знаете с точност до какъв брой хора сте достигнали и на база резултатите можете лесно да прецените какви да бъдат следващите стъпки.

ГЪВКАВОСТ

Именно сега това е едно от най-ценните качества на инфлуенс маркетинга. При непредвидимите обстоятелства около извънредното положение никой не знае какво ще се случи след седмица или месец. При работа с агенция за инфлуенс маркетинг бихте могли най-лесно и бързо да планирате, осъществите или коригирате в движение рекламните си стратегии и послания, за да бъдат адекватни на случващото се в момента. Можете да добавяте или променяте елементи от комуникацията на бранда си без излишна предварителна организация и сложна комуникация.

Ако все още не сте пробвали работата с инфлуенсъри за популяризиране на бизнеса си, може би именно сега е най-подходящият момент да го направите.

Сподели: