Блог Инфлуенсър Маркетинг 101

Инфлуенсър Маркетинг 101

През последните години социалните мрежи се наложиха като един от основните методи за дигитална реклама. Все повече марки им се доверяват, за да достигнат продуктите им до почти трите милиарда онлайн потребители. С навлизането на повече брандове обаче е все по-трудно да се задържи интересът на потребителите върху един продукт.

И какво е решението? - Инфлуенсър маркетингът.


Инфлуенсърите са онлайн звезди. Те нямат задължително милиони последователи, но винаги имат силата да въздайстват върху аудиторията си. Ето защо рекламата чрез инфлуенсъри често е решението на много маркетинг проблеми. Потребителите днес са по-склонни да се доверят на познат инфлуенсър, отколкото на марка.
Според Twitter потребителите се вслушват в мнението на инфлуенсърите така, както и в това на приятелите си – 74% от онлайн потребителите се обръщат към социалните медии за съвет при покупка, а 49% от тях разчитат на препоръка от инфлуенсър. По последни проучвания маркетингът с инфлуенсъри носи 11 пъти повече възвръщаемост на инвестициите от традиционните форми на реклама.
Ето защо сега повече от всякога си заслужава да инвестирате в този вид маркетинг. Част от ползите, които можете да очаквате от колаборацията с инфлуенсъри е да увеличите разпознаваемостта на бранда, да изградите връзка с аудиторията си и да привлечете потенциални клиенти.
Страхотно, нали? Само че не е толкова просто.

Подходящата платформа


На първо място трябва да изберете в коя социална мрежа ще рекламирате. Както при всички останали форми на дигитален маркетинг, изборът е строго индивидуален. Всяка социална мрежа има своята аудитория, която носи определени характеристики. Facebook, например, има над 2 милиарда поребители, което ви дава потенциалната възможност да достигнете огромен брой хора. Почти всеки има Facebook, така че това е „безопасният“ вариант.  Най-подходящите платформи за работа с инфлуенсъри обаче са Instagram и YouTube, защото там се създават цели общества, формирани по интереси. В Instagram се залага на визуалното съдържание, а аудиторията е главно от млади и модерни хора. YouТube дава възможност за директна демонстрация на ползите от определен продукт. Всяка социална мрежа има своите предимства, брандът е определящ за избора.


Правилните инфлуенсъри


Втората стъпка е да подберете инфлуенсърите. Не всеки „популярен“ е подходящ за вас. Уверете се, че аудиторията на инфлуенсъра съвпада с вашия таргет. Инфлуенсърите обикновено са категоризирани, а съдържанието им е ориентирано към определена част от живота – life style, beauty blogger, gadgets, games и тн.
Ако рекламирате нова онлайн игра и таргетът ви е мъже 16-25,  life style модел с преобладаващо женска аудитория в Instagram и YouTube, няма да бъде най-ефективно решение за постигане на вашите цели. Потърсете инфлуенсъри от типа PewDiePie в Youtube, които са запалени по игрите и аудиторията им се забавлява, докато ги наблюдава как демонстрират някоя нова игра във видеата си.
Подберете инфлуенсъри, с които имате еднакви ценности. След като работите с даден инфлуенсър, брандът ви ще се асоциира и с него. Инфлуенсърите са вашите посланици в социалните мрежи и е важно да сте сигурни, че марката ви ще бъде представена по най-добрия начин.
При подбора на инфлуенсъри не забравяйте да проверите Engagement rate-а им. Именно това е показателят, който ще ви покаже нагледно доколко аудиторията им се ангажира с него. Използвайте този рейтинг като отправна точка при планиране на маркетинговите цели на инфлуенсър кампаниите.  
Не се чудете повече защо инфлуенсър маркетингът набира сила и популярност. Той е отличен начин да достигнете до нови потребители, да ги запознаете с бранда си и да ги превърнете в свои клиенти.


Единственият въпрос е - Какво чакате още?

Сподели: