Блог Какво трябва да знаем за Giveaway-ите с инфлуенсъри

Какво трябва да знаем за Giveaway-ите с инфлуенсъри

Чували сте и преди, че онлайн потребителите задържат вниманието си за все по-кратко време. Именно затова ангажирането им с продукт става все по-голямо предизвикателство, нали?

Едно от най-ефективните решения за задържане на вниманието на потребителите са така наречените „Giveaway“ публикации. Сигурни сме, че сте ги срещали и дори сте участвали в такива. Та кой не обича подаръци?


А какво представлява „Giveaway“-ът?

Както подсказва самата дума – giveaway, означава буквално – даване.  Организирано в социалните мрежи можем да го определим като състезание, в което има участници, награди и победители. Обикновено наградите са продукти, които конкретен бранд иска да популяризира, използвайки или собствената си Instagram страница или популярни инфлуенсъри като канал за комуникация.


Ще попитате – „Защо си заслужава да раздавам продуктите си безплатно?“

Веднага ви отговаряме с една популярна мъдрост, която гласи: „За да получиш, първо трябва да дадеш“. Истината е, че точно така работи и онлайн маркетингът – ако потребителите видят, че се ангажирате с тях, е много по-вероятно и те да се ангажират с бранда. Освен това giveaway-ите са начин бързо да се сдобиете с повече последователи в социалните мрежи, особено ако работите заедно с инфлуенсър. Защо?


Защо да работите с инфлуенсър за Giveaway-a си?

Ако направите сами Giveaway в профила на бранда си, ще получите добри резултати. Но ако работите с подходящ за вас инфлуенсър, ефектът гарантирано ще е главозамайващ. И преди да сметнете, че разпространяваме “fake news”, ще ви кажем защо.

Инфлуенсърите имат широка аудитория от последователи, повечето, от които вероятно не познават бранда ви. Това ви дава отличната възможност да достигнете до нови потенциални клиенти чрез някого, на когото те вече вярват. Всъщност интернет поколението е много по-склонно да се доверява на инфлуенсъри, отколкото на брандове – 40% от потребителите в Twitter казват, че са направили покупка, защото е била препоръчана от инфлуенсър. Впечатляващо, нали? По последни проучвания, брандовете отчитат цели 6,50 долара приход за всеки долар, похарчен при работа с инфлуенсър.


Добре, а как се прави Giveaway?

Основното при организирането на Giveaway е да включите условие за участие, което изисква някакъв вид популяризиране на бранда ви – например последване на Instagram профил или тагване на приятел. Така ще ангажирате много повече хора с продуктите си в бъдеще, които могат да се превърнат в клиенти.

Събрали сме няколко популярни практики при организирането на Giveaway с инфлуенсъри:

• Най-често срещаният Giveaway е с условието да се последва инфлуенсърът, страницата на бранда и да се тагне приятел в коментарите.

Така не само, че получавате допълнителна ангажираност, но е сигурен начин бързо да увеличите броя на последователите си. След това изцяло от вас зависи да превърнете тези потребители в лоялни последователи на бранда.

• При Loop Giveaway-а се включват няколко инфлуенсъри. Те препращат участиците през постовете на всеки един инфлуенсър за Giveaway-я, докато не се върнат отново на профила, от който са започнали. Идеята е за всеки един от постовете потребителят да предприеме действие – например да коментира.

Това осигурява много висока ангажираност и достигане до много потребители, част от аудиториите на избраните инфлуенсъри.

• Третият тип Giveaway изисква от последователите да репостнат поста или да създадат свой тематичен такъв и да тагнат бранда.

Съветваме ви да избирате този тип Giveaway, когато сте намислили да подарите по-голяма награда, защото ще ангажирате потребителите с повече действия. Но можете да сте сигурни, че този Giveaway подход е особено ефективен, защото с всяко репостване, потребителят става посланик на бранда пред своите последователи и размерът на аудиторията, до която сте достигнали, се покачва значително.

Искате и вие да подарите това на бранда си? Свържете се с нас!


Сподели: