С наближаването на Коледните празници, представителите на бизнеса все повече се замислят за рекламните кампании, които трябва да подготвят. Смята се, че Коледните празници са най-печелившото време от годината за някои бизнеси, но с притока на големи маркетингови бюджети, могат да се превърнат в предизвикателство при конкурирането с други кампании.
Днес социалните медии са една от най-разпространените форми на взаимодействие, събиране на информация, новини. Затова не е изненада, че маркетингът на социалните медии бързо се разраства, за да стане един от най-ефективните инструменти за бизнеса, като 73% от ангажираните с маркетинга, смятат, че той е бил по някакъв начин ефективен или много ефективен за тях. Това има особено значение по време на празници.
Инфлуенсърите, особено тези в Истаграм, стават безценни за брандовете, тъй като работят, за да са в крак с тенденциите. Проучвания показват, че Инстаграм повлиява 72% от решенията на потребителите за покупки, като най-купуваните стоки са дрехи, грим, бижута, обувки.
Работейки с инфлуенсъри можете да представите бизнеса си или да напомните за него на таргет аудиторията си, за да те имат предвид, когато пазаруват за празниците, независимо от размера на бюджета за маркетинг.
Инфлуенсър маркетингът е уникален с това, че позволява клиентите да видят продуктите чрез реални хора. Вместо да се надявате клиентите ви да си представят как изглеждат с новата ви серия чанти, защо не им покажете точно как стоят на едно от техните любими инстаграм лица.
Личностите в социалните мрежи, които не са знаменитости, са спечелили доверието на последователите си. Поради тази причина те препоръчват продукт или услуга в своята ниша, е по-вероятно тяхната аудитория да се превърне в нов клиент.
Използването на влиятелна фигура, вместо да хвърляте пари в скъпа рекламна кампания, може да ви помогне да избегнете проблемни алгоритми в социалните мрежи и повишаване на разходите за реклама по празниците. Вместо това увеличете представянето си към ниши, в които е по-вероятно аудиторията да похарчи парите си, използвайки инфлуенсър маркетинг по празниците.
При инфлуенсър маркетинга не става въпрос за създаването на нова история, а за това как вашият бизнес ще се впише в съществуващата история на инфлуенсъра. Инфлуенсърите имат последователи по някаква причина. Намирането на уникални начини да добавите платено съдържание към техните съобщения може много да помогне да представите продукта си пред потенциални клиенти. Най-добрите инфлуенсъри са популярни, защото са креативни. Те знаят как да направят естетически приятни снимки и как да интегрират и промотират продукти по начин, по който аудиторията им ще хареса. Те знаят коя точно е аудиторията им и какво иска да види. Инфлуенсърите обикновено са по-добри в това от брандовете.
Вместо да се чудите как ще направиш нова маркетингова кампания по празниците, която да се отличава от останалите, просто дайте на инфлуенсър продукта си и няколко идеи за послания и той ще направи останалото. Всъщност колкото по-малко насоки давате на инфлуенсърите, толкова по-креативни ще са те, когато създават съдържание за тяхната специфична аудитория. В замяна бизнесът ви ще получи автентично послание, което насърчава ангажираността на бъдещите купувачи.
Изберете инфлуенсъри, които олицетворяват вашата марка. Най-добрите инфлуенсъри за вашия бранд не трябва да имат огромен брой последователи (над 100 000). Микроинфлуенсърите с между 1000 и 50 000 последователи, са отличен и много по-достъпен начин да достигнете до точните хора, когато едва навлизате в инфлуенсър маркетинга и не разполагате с голям бюджет.
Изберете фокус на продуктите, които искате да представите, защото една от най-големите грешки, които компаниите правят, е да опитват да представят всички продукти едновременно. Ефективната инфлуенсър маркетингова кампания ще се фокусира на сезонни продукти или на вашите бестселъри.
Използвайте хаштагове, защото хаштаговете са един от най-добрите начини потребителите да открият ново съдържание, което ги интересува. Във връзка с празничната ти кампания, създай уникални, закачливи и подходящи хаштагове, които да бъдат използвани от всички участващи инфлуенсъри. Обикновено това са 1-2 хаштага, не 10.
Освен това всички празнични кампании трябва да съдържат ясен призив за действие. Инфлуенсърските кампании не са изключение.
Проучване показва, че 58% от потребителите са закупили продукт през последните шест месеца заради инфлуенсър. Заради това е напълно естествено бизнесите да се впишат в надеждните им препоръки, за да помогнат на потребителите си да посрещнат празниците и да стимулират сезонните покупки.
4 начина да ускорите инфлуенсър маркетинга по време на празниците:
- Включете се в списъците за подаръци – работете с инфлуенсър, за да сте сигурни, че продуктите на вашия бранд са сред 10-те задължителни, които потребителите трябва да имат.
- Говорете със самоподаряващите си подаръци (от мен за мен) – едно от забавленията по празниците е да купите подаръци и за себе си. Работете с инфлуенсър, който говори за своите любими продукти и закупуването им по време на празниците. Подходящо е кампанията да се направи в края на ноември – средата на декември.
- Свържете се с ентъртейнъри – всички ние обичаме хубавото парти, въпреки че времето и парите, които се влагат, карат домакините да се чувстват като „The Grinch”. Инфлуенсърите могат да напомнят на домакините какво да приготвят и закупят. Времето за тази кампания е средата на декември за Ханука и Коледа. Идеалните продукти са храна, напитки, декорации, мебели.
- Спасители Коледа в последния момент – направете кампания, когато празникът наближава и инфлуенсърът може да напомни на хората какви подаръци да добавят в своя списък, когато тичат до магазина, за да закупят всички подаръци в последната минута. Около 50% от купувачите чакат до последния месец, а 40% - до последната седмица. Подходящото време за тази кампания е последната седмица преди празниците. Идеалните продукти са парфюми, продукти за разкрасяване, масови стоки.
Празничните сезони са най-печелившите и най-големия двигател на приходи през годината. През този период някои бизнеси правят 90% от годишните си приходи. В пика на приходите, разходите за реклама се увеличават значително, а с това и конкуренцията. Инфлуенсър маркетингът е прекрасен начин да подарите на потребителите си завладяващо съдържание.
4 съвета как да се подготвите за празничен сезон 2019
- Планирайте предварително
- Дайте достатъчно време за одобрения
- Помислете за спад на кампанията
- Насочете инфкуенсъртите към интернет страницата си, много подходящи са гивауеите с условие да последват страницата на бранда ви в Инстаграм