Инфлуенс маркетинга нашумява все повече през последните години и вече почти няма бизнес, дори и у нас, който да не се е възползвал или да има желание да се възползва от него.
Факт е обаче, че все още има много заблуди, касаещи работата с инфлуенсъри, които понякога са спънка за осъществяването на успешна кампания. Тук ще изброим някои от най-разпространените.
- Най-важен е големият брой последователи
Това е може би най-често срещаната заблуда. Да, разбира се, че е добре да се използват инфлуенсъри с по-голяма аудитория, но и тук, както в почти всичко, важи максимата „качество пред количество“. Ангажираността на аудиторията е това, което прави инфлуенсърът успешен. Много често профили с по-малко последователи имат по-ангажирана и заинтересована от съдържанието им аудитория от други с много повече. Затова е добре този ключов фактов да се вземе под внимание при избора на инфлуенсъри. - Няма значение каква е насочеността на инфлуенсърския профил, стига да е популярен
Истината е, че насочеността на профила може да бъде ключова за прецизно достигане до целева аудитория. Макар в повечето случаи цел да е достигане до все повече хора, включването заедно с големите инфлуенсъри и на по-малки, но нишови профили в рекламната кампания, може да доведе до още по-добри резултати, запознавайки именно най-заинтересованите от предлагания продукт с него. - Достатъчно е да се използва само един инфлуенсър
Да, дори и само един качествен инфлуенсър може да ви донесе наистина добри резултати, но за да достигнете наистина до достатъчно широка аудитория и да я накарате да запомни и да поиска да притежава предлагания от вас продукт, то вие трябва да го превърнете в тренд. А това става именно чрез налагането му от повече влиятелни лица в социалните мрежи. - Една кратка мащабна кампания е по-добре от поредицата малки кампании
Ако следите социалните мрежи, не може да не сте попадали на подобни куриози – в рамките на една-две седмици навсякъде се появява едно и също и след това никой вече не се сеща за него. Това не само, че не е от полза за клиента, но не изглежда добре нито в очите на последователите, нито е смислено и за самите инфлуенсъри. Много по-силно въздействие върху аудиторията има поетапното представяне на продукта сред различни инфлуенсъри и регулярната му поява в профилите им и занапред във времето. Чрез правилно планиране на активностите през цялата година брандът и продуктите му могат да бъдат много по-успешно наложени и запомнени. - Детската аудитория не е от полза
Факт е, че някои от най-популярните инфлуенсъри имат предимно по-млада аудитория. Честа заблуда е, че тя не може да бъде полезна за даден бранд, защото няма покупателни възможности. Истината обаче е, че именно децата и тийнейджърите са трендсетърите на нашето време. Замислете се колко неща сте купили вие самите, повлияни от децата си и ще си отговорите сами на въпроса колко голямо е тяхното влияние в живота на всеки родител. - Плащайки за инфлуенсър кампания, вие определяте какво и как да напише и покаже инфлуенсърът
Да, разбира се, че ще бъдете в течение какво ще публикуват избраните от вас инфлуенсъри, но създаването на това съдържание е изцяло в техни ръце. Причините за това са много. Те са личности с мнение и имат собствен стил на изразяване, именно заради който стил ги следят техните фенове. Влагайки в постовете им думи или изображения нетипични за тях, рискувате не само неуспех, но дори и негативен отзвук от аудиторията. Ако очаквате постове с лозунги „Отидете и си купете продукт Х“, то кампаниите с инфлуенсъри не са подходящи за вас. - Резултатите от ефективността на кампанията се измерват в конверсии в периода на активността ѝ
Инфлуенс маркетинга не работи по този начин. Естествено, ще има конверсии, но голяма част от тях ще се случват напред във времето, може би и много след приключване на кампанията. Целта на работата с инфлуенсъри е да покажете продукта си пред хората и те да го асоциират с нещо положително – с човека, когото харесват и следват. Така след време, когато настъпи момент за покупка, в ума им ще изникне именно вашия бранд сред всички други и вероятността да изберат точно този продукт сред конкурентните е много по-голяма.